donderdag 15 februari 2007

Innovatie is vooral kwestie van doen

Tegenwoordig is innovatie bijna een modewoord; overal wordt over innovatie gesproken, en zelfs zijn er speciale regeringsprogramma's (waar vaak alleen maar gesproken wordt over innovatie, en verder weinig om het lijf heeft).
Vernieuwing is iets waar je hard voor moet werken en aan moet werken. gericht, met beleid, met verstand van zaken. Zoeken naar wat klanten willen; wat klanten missen. Of je laten inspireren door marktontwikkelingen of trends. Een andere mogelijkheid is het bestuderen van andere markten, en kijken naar toepassingen voor je eigen markt of marktsegment. Met InnoBrands helpen we bedrijven concreet op weg, om tot vernieuwing te komen. Binnenkort gaan we op pad naar de grote Hofex beurs in Azie om inspiratie op te doen voor nieuwe producten, smaken en verpakkingen. Goed voorbereid en met een briefing van de klant. dat levert veelal nieuwe inzichten op en een bron om verder op voort te borduren.

1 opmerking:

Unknown zei

Eigenlijk is innovatie heel erg makkelijk:

1. SEEING WHAT EVERYONE ELSE HAS SEEN
2. THINKING WHAT NO-ONE ELSE HAS THOUGHT
3. DOING WHAT NO-ONE ELSE HAS DARED

Ik ben het er hardgrondig mee eens dat strategie zelden een differentiator is....de wijze van uitvoering is dat wel. Mensen zijn m.i. de belangrijkste factor voor een geslaagde uitvoering. Helaas wordt dat niet altijd zo beleefd,